Hulp nodig? Bel 0800-2000 | Directe nood: bel 112

Klacht indienen / vertrouwenspersoon nodig

Klacht indienen

Veilig Thuis Drenthe wordt uitgevoerd door GGD Drenthe. Bent u niet tevreden en wilt u een klacht indienen, dan kan dat via de website van GGD Drenthe.

Ga naar de klachtenpagina van GGD Drenthe

 

Meer informatie over hoe wij uw klacht behandelen leest u in onze klachtenregeling.

AKJ – vertrouwenspersonen

Alle cliënten van Veilig Thuis hebben recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Daarvoor kunnen zij terecht bij het AKJ – vertrouwenspersonen in de Jeugdhulp. Het AKJ werkt in de regio Drenthe samen met Zorgbelang Drenthe.  Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van het AKJ en Zorgbelang is gratis. De vertrouwenspersonen zijn onafhankelijk en niet  in dienst van Veilig Thuis Drenthe.

Wat kan de vertrouwenspersoon voor u doen?

Het kan gebeuren dat u ontevreden bent over de hulp die u krijgt. Als u er niet uit komt met de medewerker van Veilig Thuis, neem dan contact op met een vertrouwenspersoon van het AKJ. Allereerst luisteren we naar uw verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon uw verhaal altijd serieus nemen. Zij of hij informeert u over uw rechten en geeft advies. Mocht u ondersteuning nodig hebben bij uw klachten, dan zullen de vertrouwenspersonen van Zorgbelang Drenthe u hierbij ondersteunen.

Zo bereikt u het AKJ

  • Bel naar 088 – 555 1000
  • Mail naar info@akj.nl
  • Chat met een vertrouwenspersoon via de website www.akj.nl. De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.