Klacht indienen / vertrouwenspersoon nodig
Klacht indienen
Veilig Thuis Drenthe wordt uitgevoerd door GGD Drenthe. Bent u niet tevreden en wilt u een klacht indienen, dan kan dat via de website van GGD Drenthe.
Meer informatie over hoe wij uw klacht behandelen leest u in onze klachtenregeling.
AKJ – vertrouwenspersonen
Alle cliënten van Veilig Thuis hebben recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Daarvoor kunnen zij terecht bij het AKJ – vertrouwenspersonen in de Jeugdhulp. Het AKJ werkt in de regio Drenthe samen met Zorgbelang Drenthe. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van het AKJ en Zorgbelang is gratis. De vertrouwenspersonen zijn onafhankelijk en niet in dienst van Veilig Thuis Drenthe.
Wat kan de vertrouwenspersoon voor je doen?
Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over de hulp die je krijgt. Als je er niet uit komt met de medewerker van Veilig Thuis, neem dan contact op met een vertrouwenspersoon van het AKJ. Allereerst luisteren we naar jouw verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon jouw verhaal altijd serieus nemen. Zij of hij geeft je informatie over jouw rechten en geeft advies. Als je ondersteuning nodig hebt bij je klachten, dan zullen de vertrouwenspersonen van Zorgbelang Drenthe je hierbij ondersteunen.
Zo bereikt u het AKJ
- Bel naar 088 – 555 1000
- Mail naar info@akj.nl
- Chat met een vertrouwenspersoon via de website www.akj.nl. De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.

